Kalina Jarosławska

radca prawny

Prowadzi kancelarię prawną w Trójmieście. Jej praktyka obejmuje przede wszystkim prawo pracy i prawo cywilne z uwzględnieniem aspektów podatkowych. Zajmuje się także między innymi zagadnieniami z dziedziny prawa administracyjnego i prawa gospodarczego...
[Więcej >>>]

Sklep online

Przekształcenie przedsiębiorcy jednoosobowego w sp. z o.o. a przejście zakładu pracy

Kalina Jarosławska19 maja 20122 komentarze

Dzisiaj zapraszam na blog radcy prawnego Błażeja Sarzalskiego o spółkach – dzięki jego gościnności można tam przeczytać mój post o przejściu zakładu pracy w przypadku przekształcenia przedsiębiorcy jednoosobowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

Jaki ma to związek z rozwiązaniem umowy o pracę?

Przede wszystkim taki, że w przypadku przejścia zakładu pracy na nowego pracodawcę (tj. spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością powstałą na bazie przedsiębiorstwa jednoosobowego) pracownik może rozwiązać umowę o pracę z owym nowym pracodawcą bez wypowiedzenia, za 7-dniowym uprzedzeniem. Rozwiązanie to ma takie skutki jak gdyby umowa została wypowiedzenia przez pracodawcę. Może to rodzić pewne roszczenia ze strony pracownika, o czym wkrótce napiszę szerzej.

W czym mogę Ci pomóc?

[contact-form-7 id=”63″ title=”Contact form 1″]

{ 2 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

lukasz 17 czerwca, 2013 o 12:43

Może nie jest to problem wprost związany z wpisem ale na pewno dotyczy też przejścia zakładu pracy na inny podmiot. Mówię tu o wydzierżawieniu zakładu pracy. Jeśli dobrze wyczytałem taka umowa powoduje skutki z art 23 z ind 1 KP. Więc od dnia zawarcia umowy dzierżawy to już ten nowy dzierżawca ma obowiązek wypłacać pracownikom wynagrodzenie,prawda? Nie potrzeba tu żadnej zmiany umów. Czy można Pani zdaniem uznać, że niepoinformowanie pracowników o tym planowanym przejściu zakładu pracy na inny podmiot, jest ciężkim naruszeniem obowiązków pracodawcy i można byłoby wypowiedzieć stosunek pracy z winy pracodawcy? (bo teoretycznie jeśli nie ma organizacji związkowych to powinien poinformować pracownikow na co najmniej 30 dni przed planowanym przejściem zakładu pracy na innego pracodawcę..). Co jeśli nie poinformuje a pracownicy dowiedzą się o tym po fakcie? Dziękuję

Odpowiedz

Kalina Jarosławska 21 czerwca, 2013 o 16:01

Moim zdaniem brak informacji nie jest ciężkim naruszenie obowiązków pracodawcy i nie uzasadnia rozwiązania umowy bez wypowiedzenia z winy pracodawcy. Nie dochodzi tutaj bowiem do zagrożenia istotnego interesu pracownika w ważnej sprawie. Poza tym pracownik po przejściu zawsze może rozwiązać umowę z 7-dniowym wyprzedzeniem, co ma taki skutek, jak rozwiązanie za wypowiedzeniem przez pracodawcę.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Na blogu jest wiele artykułów, w których dzielę się swoją wiedzą bezpłatnie.

Jeśli potrzebujesz indywidualnej pomocy prawnej, napisz do nas :)

Przedstaw mi swój problem, a ja zaproponuję, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić i ile będzie kosztować moja praca.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Jarosławska Mońko Staszewski Radcowie Prawni Spółka Partnerska w celu obsługi komentarzy. Szczegóły: polityka prywatności.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: